12 April 2014

FW: Izbori u Qvibeku

Gospodane Mlinarevicu
Malo sam iznenadjen vasom konstantacijom opozing mom stavu da nema razlike izmedju Kosova i Krima, sto je po vama greska. Zeleo bih da mi pojasnite vas stav o Kosovu i Krimu, gde ja to gresim?. Ja sam podvukao da je za zapad Kosovo na celu sa Amerikom kao sastavni deo teritorije Srbije potvrdjeno i rezolucijom Saveta Bezbednosti UN kao neotudjivi deo Srbije. Nasuprot tome na referendumu 2008 godine Kosovo postaje nezavisna drzava priznata od strane mnogih drzava u skladu sa medjunarodnim pravom. Zasto Kosovo moze da bude samostalna drzava proglasena voljom naroda na referendumu kako kazu na zakonit nacin u skladu sa Medjunarodnim pravom,a da referendum na Krimu za pripajanje maticnoj drzavi Rusiji u cijem je sastavu bio sve do 1954 godineje nezakonit postupak suprotan medjunarodnom pravu.Moje pitanje je zasto Kosovo moze da proglasi svoju nezavisnost kao neotudjiva srpska teritorija a to isto se osporava Krimu da nema pravo na samostalnost, otcepljene od Ukraine i pripajanje maticnoj drzavi u cijem je sastavu bio sve do 1954 godine. U cemu je razlika po vama izmedju Kosova i Krima i zasto Kosovo ima pravo na status nezavisnosti a Krimu se to uskracuje.

Sto se pak tice Kanade i zivot Srba u Kanadi mogu vam reci da je Srba u Kanadi 250,000, da ih je najvise u Torontu , Vankuveru i Alberti.Srba u Montrealu do devedesete je bilo 6,000. Taj broj je posle 90-te naglo povecan. Sa prostora bivse Jugoslavije mnogi su se razlicito izjasnjavali kao Srbi iJugosloveni,tako da je tesko utvrditi tacan broj danas, ali se cifra krece negde oko 16,000. U Kanadi Srbi su podeljeni na Cetnike,Ljoticevce,Nedicevce,crvene Komuniste, Titove agente kako su prozvan od strane ranije imigracije.
Svi oni koji su dosli u Kanadu posle 60-te godine, kada su otvorene granice za slobodno emigriranje to je uglavnom inteligencija,obrazovani ljudi,koji su po misljenju predhodne imigracije prispele posle zavrsetka drugog Svetskog rata i iz zarobljenistva su uglavnom politicka imigracija ukljucujuci i one koji su iz raznoraznih razloga bezali preko granice ilegalno.
Uklucivali su se u politicke postojece organizacije,Cetnika Ljoticevaca i drugih anti Jugoslovenskih organizacija.Za razliku od imigracije posle 60 -te ,koja jebojkotovala njihovu politicku platformu, se nijje ukljucivala u te organizacije, prozvani su CRVENI PASOSARI,TITOVI AGENTI, poslati da rasture te postojece organizacije ,koje su uglavnome imale zadatak da regrutuju clanstvo za rusenje Titovog rezima u Jugoslaviji.
Potseti cu vas na moj utisak prvim susretom sa tim organizacijama. Po samom dolaskuposetio sam Nijagaru na dan Vidovdan -srpski dan u organizaciji Ljoticevaca na celu sa predsednikom Dragasevicem. To sam imao priliku da se sretnem sa tom vrstom imigranata. Danu proslave kao najvecem skupu u Kanadi ,posecen i od Srba iz Amerike. Srpskom danu prisustvovao je i Djujic. Posle izvodjenja kulturnog programa prestavljen je prisutnima Djujick koji se u pozdravnom govoru obratio posetiocima da prilazu dobrovoljni prilog za kupovanje oruzja i regrutovanje pojedinaca za slanje u Jugoslaviju da oslobode zemlju od Titovog rezima.. Po mom misljenu Djujic je izglsdao bedno. ni nalik na jednog vodju.Kroz pocepane cipele virili su mu prsti na nogama.Sakupljeni prilog po mom misljenju nije namenski dospeo tamo gde treba. Prvo sam pomislio da ce od tog novca kupiti sebi cipele.
Secam se da je jedna mala grupa cetnika i Ljoticevaca poslata bila u BiH, koje je presrela tadasnja udba i sve pobila. Verovatno je to bio deo te akcije prikupljanja novcane pomoci za kupovanje oruzja i slanje dobrovoljaca za oslobadjanje Jugoslavije od Titovog rezima.
To je bila jedna nerealna neostvarljiva akcija,slati dobrovoljce u sigurnu smrt.
Sa Dragasevicem sam imao licne sukobe preko nezavisnih novina Toronta. On se postavljao kao zastupnih svih Srba i organizacija Srba u Kanadi. sto sam licno osporavao javno.Drugi slucaj, zahtevao je licno kao predstavnik svih Srba od tadasnjeg ministra inostranih poslova Axsfortija za vreme Trudova da se ponovo uvedu sankcije Srbiji zbog Milosevica. Obracajuci se licno Axfortiju pismom osporio sam pravo Dragasevica da u ime Srba zahteva ponovne sankcije Srbiji.
Nakon nedelje dana u odgovoru na moje pismo,Axforti me obavestava da su sankcije Srbiji ukinute i da za uvodjenjem novih sankcija nema mesta. To je primer nesloge izmedju Srba Kanade. Niko osim Ljoticevaca i Dragasevicanije podrzao tu ideju. Sam dragasevic je na celu te njegove organizacije Narodna Odbrana bio je preko 20 godina.
Njegovo clanstvo u organizaciji Narodne Odbrane brojalo je 60-tak clanova. Jedini trenutak kada se osetilo srpsko jedinstvo je bilo u zajednickim demonstracijama Srba protiv NATO agresije na Srbiju.
Jedino tada su se ljudi masovno odazivali skupovima demonstracija u Montrealu,Torontu i Otavi.O svim tim skupovima slao sam TV reportaze koje su prikazivane na RTS ikao jedan od organizatora tih demonstracija.

Svi oni koji su bili neistomisljenici i protivnici politicke platforme Narodne odbrane tretirani su kao Komunisti,Crvenipasasari,Titovi agenti. Imigracija do 60 -te godine okupljala se uglavnom oko SRPSKIH crkava zatvorenog tipa,gde je pristup novoj imigraciji bio nedostupan. Kada je u pitanju novcana pomoc je dobro dosla i ako je od tih crveno pasosara i Titovih agenata ali pristup u crkvenoskolsku upravu je bio nemoguc iz pomenutih razloga

Novija imigracija uglavnom skolovani ljudi sa fakultetskom spremom su se zaposljavali uglavnom u struci. Za zanatlije nije bilo nikakvih problema za zaposljavanje u struci bez dodatnih polaganja ispita i nostrifikacija diploma, sto nije bio slucaj kod pojedinih struka sa fakultetsko diplomom. Lekari, pravnici su morali da polazu dopunske ispite. Arhitektima nije trazena nikakva dopuna. Odmah su se zaposljavali u struci.Nova imigracija se okupljala oko vormiranja novih organizacija u skladu sa Kanadskim propisima, kao Srpsko Kanadsko Udruzenje, Kanadsko Jugoslovensko Drustvo i druge. To su,ljudi koji nisu zatvoroli frata za sobom,napustanjm Jugoslavije odnosno Srbije. Redovno su posecivali rodnu grudu za razliku od takozvanih ratnih gubitnika, koji su tretirani kao ratni zlocinci,i nisu smeli da se vrate ili posecuju zemlju i svoje familije.
Ja sam medju prvima pokrenuo pitanje srpskog pomirenja u Kanadi,zapravo dijaspori u autorskom clanku SRPSKO PROKLETSTVO.Clanak je naisao na pozitivne reakcije i publikovan je u mnogim nasim novinama u Srbiji. Bio sam stalni dopisnik Srpskih novina u Torontu niz godina i srpskih sajtova,kde sam i do danas prisutan sto se moze videti. Bio sam stalni dopisnik i Iskre u Austriji urednika gospodina Petra. Na mom sajtu Blog Save Vidanovica mozete videti stotine i stotine mojih clanaka,komentara i kritika. O svim dogadjajima u srpskim komunama u Kanadi sam obavestavao nasu javnost. Slao TV reportaze RTS-u, narocito o protestima protiv NATO agresije organizovanih od strane srpkih organizacija u Kanadi i svim kulturnim zbivanjima srpskih komuna. Organizovao posete wxtradnih umetnika iz Srbije i prihvatao sve zvanicne posete Kanadi.

Dok sam vodio TV i radio program u Montrealu o svim aktuelnim doganjima obavestavao sam nas svet i Kanadsku javnost.Reagovao na medisku satanizaciju Srba u zapadnim medijima.Ucestvovao u fondaciji Kapetana Dragana Sve te aktivnosti licno sam finansirao, misleci da je to dovoljan doprinos srpstvu i srpskom patriotizmu. Trosio milione na finansiranju tih activnosti ,dok su drugi ulagali u svoe biznise i investiranju u Srbiji. Ti ljudi su danas na dobrom glasu. Moj trud zalaganje i zrtvovanje za srpstvo otislo je u zaborav. Kamo srece da sam mislio na sebe ka sto su radili drugi Sigurno bi danas bio poznatiji kao investitor. I danas kao nezavisni novinar, pratim sva zbivanja u zemlji, reagujem i kritikujem sve nepravde prema Srbima,ne stedeci ni jednu licnost, pre svega srpske izdajnike,zapadne kolaborante i strane placenike.
Vama gospodine Mlinarevicu ne odgovara recimo moj izvestaj o izborima u Kvibeku i separatizmu Kvibeka, kao inspiracija Kosmeta,ciji primer slede mnogi narodi. Juce Kosovo danas Krim,Kvibek,sutra Republika Srpska i tako redom.
U slucaju Qvibeka i izvestaja o izborima u Qvibeku ne podrzavam separatizam i samostalnost Qvibeka, isto kao sto sam i protivnik nezavisnosti Kosova i otimanje srpske teritorije, koja nikada nije bila albanska a nadam se da i nece.Trenutna greska sa Kosovom mora biti ispravljena. Protivnik sam americke politike duplih standarda i tumacenja medjunarodnog prava kako zapadu odgovara. Da je nezavisnost Kosova u skladu sa medjunarodnim pravom a da je volja naroda Krima za odvajanje od Ukraine i pripajanja maticnoj Rusiji kojoj istoriski i pravno pripada, je suprotno medjunarodnom pravu i mesanje u unutrasnje poslove nezavisne drzave Ukraine. Vidite li vi gospodine Mlinarevicu tu zapadnu politiku duplih arsina i tumacenje medjunarodnog prava kako zapadu odgovara. Zato me interesuje vase misljenje i neslaganje sa mojim stavom gde ja gresim, u cemu je po vasem misljenju razlika izmedju Kosova i Krima. Neznam, nisam po vama u pravu.Mozda gresim, te vas zato molim da mi skrenete paznju u cemu i gde gresim. Smatrajte ovo moje insistiranje na vase misljenje kao dobronamerno i pravo na vase misljene,da pokazete da nisam u pravu i da ne delite moje misljenje i zasto?. Nemam namere da vas ubedjujem da podrzavate moje misljenje. Mozda cete biti u mogucnosti da mi objasnite vase suprotno misljenje kada je rec o Kosovu i Krimu da nisam u pravu,da bi mozda uvideo svoje greske.
U ocekivanju vaseg odgovora budite pozdravljeni.
Vidanovic
PS.Gospodine Mlinarevicu verujem da iz ovog prikaza sada imate jasniju sliku o Srbima Kanade.

2014-04-11 12:22 GMT-04:00 slobodan mlinarevic <slobodan.mlinarevic@gmail.com>:
> Бгд., 11.04.2014.
>
> Чини ми се, да наш предмет интересовања нема потребе, да буде
> унутрашња ситуација у Канади. Има ли каквих информација о српској заједници у канади?
> Колико има Срба, шта раде, како живе и слично? Зашто би ми бринули,
> како се живи и ради у Канади.
> Између Косова и Крима постоје велике разлике и не могу се упоредити.
>
> На та упоређења НЕ СМЕМО наседати!
>
> Поздрав, Слободан

No comments: