31 March 2014

New comment on stranac u svojoj zemlji.

Gospodine Srdanovicu;
Najlepse vam se zahvaljujem na podrsci koju ste mi ukazali povodom mog
reagovanja na odnos odgovornih pojedinaca i institucija prema svojim
gradjannima specijalno prema dijaspori u napisu" Stranac u svojoj
zemlji". Digao sam glas protiv neogdovornih u Srbiji koji ignorisu
svoje gradjane u dijaspori ne nalazeci za potrebnim da odgovore na
brojna pitanja i probleme sa kojima se gradjani dijaspore
suocavaju.
Licno sam se obracao svim odgovornim pojedincima i institucijama
nizom pitanja na koja nikada nisam dobio odgovor.
Svojevremeno sam se obratio pored ostalih i Krkobabicu i Ministarstvu
Dijaspore u Beogradu za informacije o potpisanom uzajamnom sporazumu o
KONVENCIJI priznavanju penzionog radnog staza izmedju Srbije i
Kanade za bliza obavestenja o koriscenju prava iz tog dogovora.Pre
svega kako se i kome podnosi zahtev za priznavanje uzajamnog radnog
staza iz te Konvencije o penzionom osiguranu.

Ministar Gospodin Krkobabic, kao najpozvaniji po tom pitanju do danas
nije nasao za shodno da odgovori mom zahtevu.On kao i ostali
zaboravljaju koliko je znacajno to pitanje priznavanja radnog staza
sa Kanadom. Koliko bi gradjana ostvarivanjem tog prava poboljsanjem
svog finansiskog boljitka resilo da se vrati u domovinu.Neko ne
shvata koliki bi to bio priliv redovnih deviznih sredstava u domovinu
na osnovu ostvarenog radnog staza u Kanadi i Srbiji.
Tu se pre svega misli i na socijalne beneficije povratnika. Mozda to
nekome ne ide u racun ako bi morali da odredjna finansiska
sredstva isplacuju korisnicima u inostranstvu , onima koji ne zele da
se vrate u Srbiju. Ocigledno neko nema sluha za to, ili da se ugleda
na evropske zemlje koje imaju potpisanu tu vrstu Konvencije i po
penzionisanju se vratili, ili vracaju u domovinu. Mogu se na prste
nabrojati oni koji svoje prinadleznosti koriste van matice Srbije.

Drugo pitanje koje sam takodje uputio svima od Narodne banke Srbije
preko Guvernera Narodne banke, Ministarstva Finansija, do predsednika
u to vremae Tadica, po pitanju Restitucije. Rec je o predratnoj
garantovanoj deviznoj i dinarskoj stednji kod Bamke Kraljevine
Jugoslavije.Da li ce predratna devizna garantovana stednja biti resena
Zakonom o Restituciji.
Sredstva stednje su posle oslobodjenja prebacena u novu dinarsku
stednju sa preuzetom garancijom od Bamke Kraljevine
Jugoslavije.Kasnije su ta dinarska sredstva stednje unistena
inflacijom i pored garancije od strane SFRJ. Narodna Banka Srgije
na moj zahtev o isplati tih sredstava je odgovorila da su sredstva
inflacijom unistena i da stednja vise ne postoji. Cak je bio pokusaj
da se sredstva stednje ospore da nisu postojala.
Druga verzija , na moje pitanje, kako su mogla da se sredstva
devizne stednje prebace u dinarsku stednju, proizvoljno je receno da
je to ucinjeno po nalogu stedise,koji je to licno uradio dolaskom u
Beograd. To su samo izmisljotine. Stedisa je ziveo u inostranstvu i
zadnji put je bio u Jugoslaviji 1934 godine.Ja kao ovlasceni
naslednik tih sredstava sam zatrazio isplatu stednje i do danas moje
pravo kao naslednika za podizanje uloga se osporava.
To su samo neki od problema sa kojima se gradjani Srbije u dijaspori
suocavaju bez odgovornosti nadleznih da se ta i slicna pitanja
resavaju. Cutanje je po svemu sudeci jedini odgovor na probleme
dijaspore.

Ministarstvo dijaspore Srbije kao najpozvanije za brigu gradjana
dijaspore takodje cuti i ako sam se obracao vise puta i tom
Ministarstvu i licno posecivao nekoliko puta. Cemu sluzi to
Ministarstvo i kakva je svrha njegovog postojanja. Bar do sada,iz
prakse se vidi da je to Ministarstvo promasaj njegovog postojanja.
Moze li Ministarstvo dijaspore na ovakav nacin imati uspeha i
poverenja u dijasporu da se odaziva apelima za investiranje u
Srbiji.Svakako da ne.

Nedavno moj napis o glasackom pravu Srba u Kanadi pobudio je veliko
interesovanje javnosti da je"Srbima Kanade zabranjeno glasanje" na
parlamentarnim izboeima 16 marta 2014.Glasanje nije omoguceno Srbima
Kanade zbog kako je receno nedovoljnog broja prijavljenih glasaca u
ambasadi Srbije u Otavi i Konzulatima Torontu i Vankuveru.
Ministarstvo pravde je dalo saopstenje da svi Srbi koji su se
prijavili za glasanje u Kanadi daje im se mogucnost da glasaju u
Srbiji u mestu prebivalist. Svi prijavljeni glasaci,registrovani su u
biracke spiskove u mestu prebivalista u Sribiji gde mogu ostvariti
svoje glasacko pravo. To je prava besmislica, da zbog glasanja se
mora ici u Srbiju i glasati u mestu prebivalista, umesto da se dala
mogucnost gradjanima da glasaju u mestu prebivalista u Kanadi, ili
putem electronske poste. Sve to ukazuje na strah od glasova dijaspore
i nebrigu o svojim gradjanima .

Na kraju da spomenem i to da vec nekoliko godina cekam potvrdu
odluke opstinskog suda od strane Apelacionog Suda u Kragujevcu. I
pored obracanja Apelacionom sudu u Kragujevcu do danas sudska
odluka nije usledila, niti obavestenje kada se presuda moze ocekivati
i da li moram biti prisutan na sudsko rociste.
Vredno je spomenuti i to da od 1995 vodim borbu sa JAT-om u vezi
naplate duga za TV advertajzing JAT-ove poslovne jedinice u Montrealu
,gde zbog blokade poslovne jedinice u Montrealu dug nije izmiren.
Zahtev sam podneo direkciji JAT u Beogradu 2004 godine i pored
obecanja i cudjenja kako obaveza JAT-a nije regulisana do danas, dug
jos uvek nije izmiren.

Krajem prosle godine tadasnji direktor JAT-a mi se ponovo, licno
obratio da podnesem zahtev za isplatu duga, sa licnim obecanjem
directora da ce se topitanje u najskorijem roku resiti. Tim povodom
sam se obratio i Ministarstvu saobracaja Srbije i Ministarstvu
Finansija, nakon izjave da ce sva dugovanja JATA biti izmirena od
strane drzave. Do danas odgovora ste strane nema. Da li je to pravna
drzava i da li te institucije i pojedinci vode racuna o svojim
obecanjima i preuzetim obaveza,ili zmure pred istinom o problemima
nekakvih imigarnata.
Nadam se da ce ovaj moj vapaj naici na paznju nadleznih ili nadleznim
iz ljudskih prava da se dodje do odgovora na pitanja i probleme
dijaspore.
Vidanovic
>
> Slobodan Srdanovic has left a new comment on your post "stranac u svojoj
> zemlji":
>
> Poštovani g. Vidanoviću,
> Pročitao sam u celosti vaš "rat" sa srpskom birokratijom, jer me je stvarno
> zainteresovalo, s obzirom da sam i ja koji od rodjenja živim u Srbiji imao
> sličnih problema sa birokratijom (uostalom znam mnoge koji su imali ili i
> sada imaju slične probleme). Da li možete da zamislite kako je nama ovde
> kada za jedan najobičniji dokument, bilo da je to neko uverenje, izvod i
> sl., često izgubimo i po nekoliko nedelja da bismo dobili ono što nam po
> zakonu pripada. Razlozi su razni, počev od zapošljavanja nestručnih lica
> preko veze naravno, pa do haosa u raznim propisima koji su često u koliziji.
> I što je najgore, nikoga za to nije briga, nemate kome da se požalite, šalju
> vas u razne kancelarije, zavode, uprave i sl., koje su često udaljene sa
> kraja na kraj Beograda, i kada uspete da dodjete do kancelarije u koju ste
> upućeni, službenik se čudi jer to nije tu nego na nekom drugom mesto a
> on/ona ne znaju kako da mi pomognu. Opšti haos. Jedan od ljubaznih
> službenika mi je, kada me je saslušao, rekao da mi sa obavkvom birokratijom
> nećemo ući u EU još 50 godina. Ja mislim ni za 100. Našim unucima izgleda
> jedino Bog će možda da pomogne, ali se bojim da kada bude video kakvo je
> stanje u nas, da će i on dići ruke od svega ovoga.
> S poštovanjem,
> Slobodan Srdanović
>
> Publish
> Delete
> Mark as spam
>
> Moderate comments for this blog.
>
> Posted by Slobodan Srdanovic to Sava Vidanović at 6:17 am

No comments: