30 December 2013

ИСПОВЕСТ ИТАЛИЈАНСКОГ ГЕНЕРАЛА ЛУЗАНА: Зашто је италијанска војска протерала усташе из Истре и Далмације

 

Uzaski zlocin  kakav se nikad nesme zaboraviti,niti oprostiti. Na zalost sud u Hagu takve zlocine ne prepoznaje i ne preduzima nista da se  oni procesuiraju.  Gde su srpski nadlezni organi da pokrenu pitanje ovih zlocina pred medjunarodnim  sudom pravde i javnost upozna sa ustaskim uzasnim zlocinima.

Vidanovic

 

29. децембар 2013, 03:33

 

 

ИСПОВЕСТ ИТАЛИЈАНСКОГ ГЕНЕРАЛА ЛУЗАНА: Зашто је италијанска војска протерала усташе из Истре и Далмације

 

 

Генерал Алессандро Лузано, да би одбранио савест Италије, пише 1941. године Бениту Мусолинију:

 

„Драги Дуче, безгранична оданост према вама ми, надам се, даје за право да у нечему одступим од строгог војничког протокола. Зато и журим да вам опишем један догађај, којему сам, три недеље уназад, лично присуствовао. Обилазећи места од 30 до 120 километара од Дубровника, сазнао сам од наших обавештајних официра да су Павелићеве усташе починиле ужасан злочин. Недостају ми речи да опишем оно што сам затекао. У великој школској учионици затекао сам заклану учитељицу и 120 њених ученика. Ниједно дете није било старије од 12 година. Злочин је неумесна и наивна реч. То је превазишло свако лудило! Многима су одсекли главе и поређали их по ђачким клупама." из распорених утроба усташе су извукле црева и, као новогодишње врпце растегли их испод плафона и ексерима укуцали у зидове. Несношљив смрад и рој мува нису нам дозволили да се дуже задржимо. Приметио сам начети џак соли у ћошку и згрануто установио да су их клали полако, солећи им вратове. И, таман кад смо одлазили, из задње клупе се чуло дечије кркљање. Послао сам двојицу војника да виде шта је. Изнели су једног дечака. Још је био у животу. Дисао је са напола пресеченим гркљаном. Својим колима одвезао сам то јадно дете у војну болницу. Повратили смо га и тада смо сазнали пуну истину о трагедији. Злочинци су прво наизменично силовали учитељицу Стану Арнаутовић и онда је пред децом убили. Силовали су девојчице од осам година."

 

У извештају Александра Лузана наводи се и ово: „За све време док се овај злочин догађао, певао је силом доведен оркестар Цигана. На вечну срамоту наше Римске цркве, један Божји човек, један жупник у свему томе је учествовао. Дечак којег смо спасли, побегао је из болнице, а онда смо га на прагу куће нашли закланог. Покољи Срба су достигли такве размере да су у овим крајевима загађени многи извори. На савест Италије и наше културе пашће неизбрисива мрља ако се, док је још време, не будемо дистанцирали од усташа и не будемо спречили да се нама припише да подржавамо безумље."

 

После оваквих догађаја Италијанска војска стаје у заштиту Српског живља и протерује усташе из Истре и Далмације .

 

 

 

No comments: